Matrix’e düşündüğümüzden daha yakın olabiliriz!
Sanal gerçeklik oyunu Half-Life Alyx’i geliştiren video oyun geliştiricisi Valve‘ın CEO’su Gabe Newell insan ırkının beyin-bilgisayar arayüzleri tasarlamasına yakın olduğuna değindi. Beyin-bilgisayar arayüzleri denildiğinde ilk akla gelen şeylerden biri elbette Matrix. Peki bu filmi gerçeğe dönüştürmeye ne kadar yaklaşıyoruz?
Valve CEO’su Gabe Newell‘e göre, düşündüğümüzden daha yakınız. Bir röportajında Newell, bilgi işlemin geleceğine ve insan ırkının nihai arayüz için bilgisayarları beyinlerine nasıl bağlayabileceğine değindi.
VR bizi Matrix’e yakınlaştıracak
Gelişen sanal gerçeklik teknolojisi için gördüğü vizyonu detaylandıran CEO, bunu, simüle edilmiş bir gerçeklik içinde sıkışıp kalmış insanlar hakkında bir film olan The Matrix’e benzetiyor. VR’nin bizi bu tür dünyaya insanların düşündüğünden daha fazla yakınlaştırdığını düşünüyor. Bu tam olarak tamamen simüle edilmiş dünyalarda sıkışıp kalacağımız anlamına gelmese de Newell, VR’ı hayatında barındırmayanların kendilerini hayatta geride bırakacağını düşünüyor. Newell, Matrix’i bir film olarak ele aldığında elbette onun aynısı olmayacağını söylüyor. Ancak insanlar üzerinde yarattığı deneyim etkisinin büyük olacağını söylüyor.
Yapay zekayla birleşme olasılığı karışık bir konu
Newell gelecek hakkında konuştuğu sözlerine şöyle devam etti: “Bence bu konu uzun vadeli bir konu. Bu yüzden başka şeylerle uğraşmadığımda bu konuyla ilgileniyorum. Şu anda, insan beyni bilgisayarlarla iletişim kurabiliyor, ancak çoğunlukla sinyal gönderiyor ve alıyor. Kısacası iletişim son derece sınırlı yollarla gerçekleşiyor.”
Newell ‘AI ile birleşme’ olasılığının ele alınması karmaşık bir konu olduğunu kabul ediyor. Ve konuyla ilgili “İnterneti daha önce hiç kullanmayan birine onu tarif etmeye çalışmak gibi bir şey” diyor.
Şimdi durum böyle olabilir ancak Newell’e göre Matrix inanılması gereken bir konu. Newell ayrıca, beyin-bilgisayar arayüzü tasarlanırken devreye girecek olan beynin arayüzlerinin birkaç farklı bölümden oluştuğunu açıkladı. Newell, kişisel olarak deneyimlediği ve sezgisel olmayan bulgulara dikkat çekerek devam ediyor:
“İnsanları, motor korteksine ve görsel korteksine bağlamanın beklenenden çok daha kolay olacağını düşünüyorum. Birinin motor korteksine okuma ve yazmayı öğretmek, insanların kendilerini ‘soğuk’ hissetmelerini sağlamaktan çok daha izlenebilir bir yöntemdir. Bunu, deneyimlemeden önce asla tahmin edemezdim. Beyninizin bazı şeyler için gerçekten iyi arayüzlere, bazı şeyler içinse gerçekten kötü tasarlanmış arayüzlere sahip olduğu ortaya çıkıyor. Bağışıklık sisteminizin ısı algınıza dahil olması, beyninizin soğuk olma hissine kapılan her türlü kısmının aktif olmasına neden olur. Oysa motor korteksiniz veya görsel korteksiniz çok daha izlenebilirdir”
Half-Life Alyx çıkış tarihi resmen açıklandı
Beklenen an geldi. Half-Life 3 gibi yıllardır konuşulan Half Life Alyx çıkış tarihi açıklandı. Valve, hangi platformun oyuncuları için bu projeyi hayata geçiriyor? Yeni Half Life oyunu nasıl?
Valve, Half-Life Alyx yeni oyunu için sanal gerçeklik oyunlarının amiral gemisi diyor. Half-Life Alyx bilgisayar üzerinden bütün sanal gerçeklik gözlükleri ile oynanabileceği daha önce ifade edilmişti. Teknolojinin bizi nereye götüreceğini kimse bilmiyor. VR henüz tam olarak patlamasa da daha geniş bir kitle için biraz daha erişilebilir bir noktaya geliyor.
https://shiftdelete.net/matrix-dusundugumuzden-daha-yakin-olabiliriz